Stel je voor: over een paar maanden loop jij naar het tijdschriftenrek in de boekhandel of supermarkt en daar liggen ze, de magazines waarin jóuw artikelen prijken
Misschien heb je weleens een pitch gestuurd. Misschien schrijf je af en toe een verhaal voor een tijdschrift.
Maar krijg je ook regelmatig een afwijzing. Of erger: geen reactie!
Je weet dat je goed kunt schrijven, toch voelt schrijven voor je favoriete magazines nog onhaalbaar.
Redacties worden overspoeld met pitches, ze werken met een vast groepje freelancers of mensen die ze kennen uit hun netwerk.
Waarom zouden ze jou dan een opdracht geven? Voor jou tien anderen.
Dénk je.
Ik weet hoe het is om te worstelen met het benaderen van redacties.
Meer dan eens verstuurde ik een pitch (als ik het eindelijk durfde) en hoorde ik… NIETS!
Dit bevestigde mijn overtuiging dat er geen werk was in de journalistiek, dat het alleen zou lukken als ik een netwerk had (en dat had ik niet) en dat schrijven voor tijdschriften niet voor mij was weggelegd.
Maar dat was natuurlijk niet waar. Ik had gewoon een slechte pitch verstuurd. Het bleek dat ik mijn aanpak moest veranderen.
Door de jaren heen heb ik geleerd hoe je redacties het beste kunt benaderen, van welke verhaalideeën ze blij worden. In de Pitchclub ga je dat allemaal leren.
Na deze groepstraining stuur jij ijzersterke pitches en schrijf je over onderwerpen die jíj leuk en belangrijk vindt, voor je favoriete tijdschriften.
Join de leukste club voor mensen die voor tijdschriften willen schrijven en verwacht...
💃 Alleen nog maar ja’s op jouw ideeën
🤩 Jouw artikelen in de bekende bladen. Oud-deelnemers schrijven nu voor magazines als Jan, Libelle, Flair, Happinez, Kek Mama, &C, Mezza & Opzij
😎 Blijvende samenwerkingen met magazines. Zij kloppen bij jóu aan!
Meld je vandaag aan en krijg meteen toegang tot het volgende:
✔️ Mijn bewezen stappenplan om de journalistieke klussen binnen te slepen waar je zo van droomt
✔️ Templates en voorbeeldpitches zodat het makkelijker dan ooit is om direct aan de slag te gaan
✔️ Mijn checklist met 8 ingrediënten voor een goede pitch. Hiermee heb ik al meer dan 50 mensen geholpen om binnen te komen bij hun droomredacties.
✔️ De methode om een non-stop onweerstaanbare ideeën machine te worden
✔️ De simpele maar effectieve strategie als je wordt geghost
✔️ Van eenmalige klus naar vaste klant-framework
✔️ Een werkboek boordevol opdrachten
Vanaf 10 juni komt daar nog bij:
✔️ 5 x online brainstorm- en coachingsessies, om de week op woensdagochtend (je kunt deze sessies ook terugkijken)
✔️ feedback op je pitches, tot 6 augustus
Bonussen:
✔️ Mijn pakket met 31 (!) e-mailtemplates: kant-en-klare mails die je kunt sturen bij je pitch, als je in eerste instantie niets hoort van een potentiële opdrachtgever of als je wil onderhandelen (twv € 333,-)
✔️ Checklist bij het inleveren van je verhaal, zodat je niets vergeet
= De totale waarde van dit programma is 2.497 euro
In plaats van 2.497 euro ex btw geldt nu nog de early bird prijs van 1299 euro
Waarom dit werkt?
Door de combinatie van de online training en de gezamenlijke coachings- en brainstormsessies, heb je niet alleen de tools om het anders te gaan doen. Je hebt ook een flinke stok achter de deur (van mij en de andere deelnemers). Je hoeft het niet meer alleen te doen
In 8 weken ga je samen met een groep supertoffe freelance journalisten van struggelen met het verkopen van een verhaal aan een tijdschrift, naar vol zelfvertrouwen ijzersterke pitches versturen. Let maar op: het gaat ja's regenen in jouw inbox.
✅ Geschikt voor: alle freelance journalisten die ervan dromen om te schrijven voor tijdschriften, maar bij wie dat nog niet vlekkeloos verloopt
Er is maximaal plek voor 15 deelnemers